Kravatin palvelutarjonta
Kevyt viestintäkumppanuus
Tapahtumaviestintä
- Ideointi ja suunnittelu
- Perehtyvä juontaminen
- Taltiointi/streamaus: ääni ja video. Monikamerallisissa streamauksissa ja studiokuvauksissa kumppanina mm. Stremia Oy.
Sisältöviestintämarkkinointi
- Ideointi ja suunnittelu
- Tuotanto: artikkelit ja mielipidekirjoitukset, kirjat, videot, podcastit
- Asiakkaan perehdyttäminen/avustaminen omatoimiseen sisällöntuotantoon
Vaikuttajaviestintä
- Sitouttaminen
- Suhteiden rakentaminen
- Yhteiskunnallisen maineen rakentaminen
- Vaikuttajaviestinnän strategia ja toteutus
- Markkina- ja kilpailija-analyysi
- Sidosryhmien hallinta
- Valmennus ja koulutus
Mediasuhteet
Milloin tarvitset toimivia mediasuhteita?
- Uuden tuotteen/palvelun lanseerauz
- Uuden toimipisteen avaaminen
- Taloustietojen julkaiseminen
- Sijoittajien huomion saaminen, pörssilistaustumiseen valmistautuminen tai muut omistusjärjestelyt, kuten yrityskaupat
- Yritystapahtuman tai -palkinnon esiin nostaminen
- Omaan organisaatioon liittyvien kampanjoiden käynnistys
- Lainsäädäntöön ja säätelyyn vaikuttaminen
- Kriisiviestintätilanteiden ennaltaehkäisy ja helpottaminen
- Onnettomuudet, lakot sekä irtisanomistilanteet ja yksiköiden sulkemiset
- Yrityspalkintojen ja huomionosoitusten voittaminen ja vastaanottaminen
- Merkittävät yritysvierailut
- Paikalliseen toimintaan osallistuminen
- Sidosryhmien sitouttaminen
Maineenhallinta
Rakenna – Tee oikeita asioita ja opi oikeita tapoja kertoa niistä yleisöllesi. Rakenna suhteita ja ansaitse sekä avainyleisösi että median luottamus.
Ylläpidä – Jatka työtä, kun haluttu maine on vakiintunut. Ylläpito ei ole vain toistoa, se on jatkuvasti uusiutuvia tapoja ylläpitää mainetta alati muuttuvassa maailmassa.
Toipuminen – Kriisiviestintä on vasta ensimmäinen vaihe. Huonosta maineesta eroon pääseminen vaatii kovaa työtä. Hanki hyvä maineesi takaisin aloittamalla perusasioista: Tee oikeita asioita, yhä uudelleen ja uudelleen. Ja sitten, tuo arvostusta ansaitsevat tekosi yleisöillesi.
Yritystarinat: BizStory
- Verkkosivuille, videolle, painettuun esitteeseen tai erillisjulkaisuun tiivistetty yrityksenne tarina: Miten tähän on tultu, mihin suunta
- Tuo ihmiset ja tekijät esiin
- Käy läpi yrityksen murrosvaiheet ja menestyksen hetket
- Tarvittaessa yritysjohdon / omistajien videohaastattelu
- Kiteytys yhdelle ruudulle tai esimerkiksi Wikipedia-artikkeliin
- Nopea, helppo ja kustannustehokas tapa saada yrityksen tarinankerronta ajantasalle
- Laajojen yrityshistorioiden kumppanina Spiritus Historiae
Koulutuspalvelut
- Luovuus liikemaailmassa
- Kasvun ja kansainvälistymisen esteet
- Tunneäly liikemaailmassa
- Kriisiviestintä
- Mediasuhteet ja -esiintyminen
- Johtajan henkilökohtainen viestintä